torsdag 25 november 2010

Julstämning var är du?

Som ni vet så bor vi i en lägenhet i Södertälje och inväntar vårat kommande hem. Det känns som en evighet. Men tiden har gått ganska fort ändå, vi fyller kalendern ganska fort nu också, vi ligger långt ifrån på latsidan:)
Lägenhetslivet är jag ju inte riktigt van med, först klättrade jag på väggarna ( det gör jag väll fortfarande). Men nu när snön vräker ner har det sina fördelar. Jag tycker ju att det är roligt att skotta så där lagomt med snö, så det känns lite slappt.
Julstämningen har inte riktigt kommit till mig ännu ..... jag har försökt och locka fram den, men det är inte så lätt.
Jag har ätit massor av klementiner, lyssnat på julmusik mm men, nä
På söndag är det första advent ......
Som förberedelse till lördagen  (som brukar vara en tradition att sätta upp alla adventsljusstakar) så bestämde vi oss för (jag, William och Julia) att åka till vårat lager, där vi har alla saker som vi inte har användning/ plats för i lägenheten.
Vi letade igenom nästan alla lådor och kartonger i hopp om att hitta våra adventsljusstakar. Men hitta vi några ? NEJ!!! Vi hittade julgardinerna till köket och lite annat smått och gott .....
Lite deppad och trött åkte vi hem utan ljusstakarna.

Några timmar senare .....

Nu har jag äntligen hittat dem!!!!! Ljusstakarna låg i vårat källarförråd. Nu har jag en hel låda som väntar tills lördag ..... och träningsverk av allt lyftande :) 
Jul stämningen kommer smygandes........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar