måndag 4 juli 2011

Lugnet

I dag är det lugnt i huset på Pimpelvägen.
Klockan är snart 10 och barnen sover fortfarande. Helgen har varit innehållsrik.
Nattgäster, bröllop och familjemiddag.

Lördagen bjöd på en tryckande värme hela dagen, även brudparet utstrålad en tryckande värme för varandra.
 Lyckligt brudpar stog framme vid alltaret och tog varandra till man och hustru i en vacker kyrka.
Middagen och bröllopsfesten var i en mysig lokal som pyntats med vita kallor, rosor och lila löpare på borden. En riktig bröllopsfest kan jag lova. God mat och dessert.

Förrätts buffen

En vacker och supergod bröllopstårta, smaker av hallom mousse och passionfrukts mousse. Mina mini muffins fanns också på bordet.
Med sång och musik, lekar för både brudpar och gäster gick kvällen snabbt.
Barnen och kusiner gjorde det tappert, de hade ett film/ lekrum som de gick till när energin behövde tömmas.
Som i sagan, Askungen ..... gick jag och barnen ner för trappan vid 12 slaget för hemfärd.
Min man och sovgäster kom vid 4 tiden, undertiden hemma hade jag städat och förberätt morgon dagen.

Söndag:

Något trötta, stora och små idag. Familje middag bjuds det på idag.
Det ställdes fram extra bord och stolar ute.
Grillen gick varm och bordena var fullproppade med godsaker. Det var ingen som gick ifrån bordet hungrig om vi säger så.



De nygifta kom efter en stund och delade middagen med oss.
De som känner familjen Jensen vet att de har en helt annan mage för sötsaker.
Så blev det sötsakernas tur: Själv plockade jordgubbar med tillbehör, glass buffe med alla smaker man kan tänka sig, brudparet hade med sig bröllopstårta, vilket jag och Cecilia (svägerska) var glad för. Vi var lite besvikna över att vi inte ätit mer av den i går.
En mycket trevlig helg gick mot sitt slut. Tack för en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Förrätten ser fantastisk ut. Det övriga också men framförallt den!

    SvaraRadera