söndag 30 december 2012

Virkade blommor


Julia fick jätte söta virkade blommor av min mamma, hon tyckte att några fler hade ju inte skadat och lite större behövde hon ju också.
Snälla mamma ....... vad gör man inte.

Min bakgrund på virkning:
För er som känner mig, så finns det vissa saker som jag inte kan, bl a virkning.
Vetskapen att jag inte kan virka har legat och irriterat i flera år.
Det började redan i skolan på syslöjden. Jag är vänsterhänt och min fröken där var dålig på att lära ut, min mor gjorde tappra försök, lära mig genom att visa vid en spegeln.
Min mor och min mormor är/ var riktigt vass på virkning. Så vad hände med mig, borde det inte ligga i blodet någonstans, kan jag tycka.
Nu har det jag trodde var omöjligt hänt!



Tack och lov att You tube finns, tog en "kurs" i går för vänsterhänt virkning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar