tisdag 12 februari 2013

Uppvaktad hela dagen

Så har jag blivit ett år visare......


Min dag började med grattis på sängen, sjukanmäla W från skolan. Köra P till skolan. J och jag gick till förskolan men vände i dörren när vi läste på skylten: det går magsjuka och halsfluss.
Två godingar hemma.
Mysbyxor är bästa vännen här, nära jag har svårt att ta på kläder med fingret.
Leka med klippdockor, film och spel. Hämtning i skolan.
Pannkaks stekning går också med höger hand.
Läxläsning och lek.
Vykort på posten och elektroniskt, massor av Grattis på FB.
M kommer hem med köp pizza, slipper laga mat med tillhörande disk :-)
I pressent fick jag ett nytt objektiv till kameran, som vi önskas oss ett tag. Vilka fina kort det kommer bli framöver, med bra zomning.
Blommor från svärfar, flera telefonsamtal.
Lite piggare W och glada och nöjda barn.
Smarrig semla som man och barn fixar.
Tack för en lugn och glädjerik dag.
Det är inte så dumt att fylla år.

1 kommentar: