måndag 24 oktober 2011

Fredag

Fredag efter att Mathias hade kommit hem och Julia hade packat sin väska, eller rättare sagt min väska. Hon föklarade att hon hade aldeles för liten väska. Hon skulle ju till Farmor och " Lilla dockan" , "Stora dockan", " Katt" , pysselboken och napp mm skulle med.  Julia behövde min väska.
När de var packat åkte vi till barnens Farmor som bor i Stockholm. Fredagsmys för barnen hos Farmor och  date för mig och min man.
Vi passade på att åka till centrum och strosa runt lite och känna på fredags pulsen. Pulsen var hög. Vi passade på att göra några ärenden också. Tänk vad effektiv man kan vara....
Mathias drog in mig i Guldsmedsaffären där vi köpte våra ringar för snart 10 år sedan. Där provades det ringar. Vilken ring det blir till jubileumet är en överraskning.  Mathias tyckte vi kunde vara ute i god tid.
Efter vårat strosande på stan, gick vi till Restaurangen där vi bokat bord.
Lokalen var trevlig, personalen okunnig och flummig. Vi väntade i 50 minuter på att få vårat vatten, mer behöver jag nog inte säga. Alla som satt där väntade på något .....
Vi hade god tid att prata med varandra utan avbrott, inga störande servitriser här inte, om vi ska lyfta fram det positiva.
Efter en stund sa vi ifrån att vi har barn och barnvakt att tänka på.
Maten kom in och det var ju inte någon direkt upplevelse.  Eftersom vi hade köpt en "deal" så var det inte någon förlust ekonomiskt, annars hade vi gått där ifrån.
Ett riktigt Restaurang botten napp! Bättre lycka nästa gång.
Vi hämtade våra små troll från snälla svärmor och rullade hem mot Järna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar