måndag 24 oktober 2011

Lördag

En riktig lång och skön sovmorgon för alla. Det blev en sen kväll igår.
Ett härligt klassiskt höstväder bjöds det på idag. Eter frukost blev det inne aktiviteter. Barnen lekte nöjda med varandra.
Mathias fixade lite bärbara datorer. Så nu har alla barn en varsin på sina rum. Julia är så stolt!
Jag passade på att använda symaskinen och lagade lite kläder. För ca 10 årsedan sydda jag mig en svart kjol som jag aldrig gjorde något knapphål i. Kjolen är min favorit och används nästan varje söndag. Skandal att det ska ta sådan tid, snacka om lathet! Så nu har kjolen både knapphål och en knapp.


Passade också på att koka flera burkar äppelsylt.
Tips: Ta lite plast folie över burken och gör ett hål i mitten.
Häll sedan det som ska i burken utan spill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar