onsdag 2 november 2011

Höstlov

Höstlovet började i måndags. Väskorna packade och sedan bar det iväg ner till Trollhättan.
Min röst har svikit mig igen, det blir ett tyst höstlov utan tjat. Det är ingen idée att försöka tjata , för det är ingen som hör vad jag försöker säga.

För er som inte vet, så bor mina föräldrar lantligt.
Julia tittade ut genom fönstret och pekade och konstaterade att det inte fanns någon gatubelysning.
J: Mörkt, det är mörkt!
Tur att min mor har lyktor som lyser utanför som är välkomnande.

Jag och barnen har tagit promenad i skogen. Lite svamp och mossa har vi plockat. Har fått gjort två stora moss hjärtan till mina dörrar hemma.

Lekt med kusiner har vi också hunnit med.

Vi besökte Innovatum i flera timmar på torsdagen. De hade två tävlingar under dagen som vi var med på.
Tävling nr 1:
Bygga en sko av  plast rör och festen (typ sugrör i olika längder).
Det byggdes och beggdes, jag och Julia sammarbetade.

Vi byggde en prinsess/ clown sko

Julia vann 1:a pris! Philip och William vann också pris. 4 st gratis biljetter, det var lycka.

Så var det tävling nr 2:

Bygga kulbana på 7 min.. Kulan skulle rulla längst tid. Vi vann där också!
Fick 4 st gratis biljetter till.


Den vinnande kul banan!






 


Vi byggde och lekte flera timmar. Barnen hade nästan inte tid att äta.
Att så många timmar kan gå så snabbt. Barnen hade inga planer om att gå där ifrån när de stängde (kl. 16) Barnen konstaterade att biljetterna vi hade vunnit måste ju användas, så de försäkrade sig att nästa gång vi besökte mormor och morfar blir et nytt besök.

Trötta och nöjda åkte vi hem till mormor och morfar igen. De barnen inte viste var att Mathias var på väg dit en dag tidigare än planerat.
Gissa om det var tre förvånade och glada barn, när Mathías smög sig in i huset.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar