tisdag 26 juni 2012

Stranden





Elviria beach
Heldag på Elviria beach blev det i dag.

Sand så långt ögat når.
Familjen Jensen är väll inte så förtjust i sand och saltvatten,
men vi måste ju prova på stranden.
Fördelar:  Fin strand linje. Solen tar bättre. Köpa saker serverat, det vimlar av försäljare. Som försöker sälja till den snälla ladyn ... ( alltså mig). Fina snäckor. Barnen har den största sandlådan med lek.
Det känns inte som att vara i Spanien på stranden, denna delen kryllar det av Norrmän.

Jag fall för en väska på stranden. Frågade om den fanns i svart. Försäljaren lämnade alla väskor vid mina fötter och gick för att hämta en i bilen. Mathias prutade ner den till ett bra pris, smussel med pengar, så inte de unga tjejerna från Norge (som betalar betydligt mer för dem) skulle se vad vi betalade för den.

Vi hittade en stor "strandad" manet som var spännande.

Lunchade på en strand resturang, där vi valde lite olika rätter.
Barnen älskade den Spanska omeletten, så den blir nog en repris på den.

Efter strand vistelsen blev det hoppa i poolen, ingen protester att komma i poolen och få bort allt salt.

Vi gjorde oss färdiga för att åka den korta vägen till våran by Mijas.

Lånad bild på byn Mijas
Där fanns det massa små affärer för turister .....
Skinn är tydligen deras specialitet, så vi kollade på plånböcker.
Barnen hittade ett ställe som har fiskar i akvarium som äter på dina fötter. Läskigt!
Vi var på jakt efter en resturang att äta på, och det fanns massor.
Jag blev indragen på ett steakhouse för att titta på utsikten mot torget och att titta på köttdisken.
Vilken köttdisk, det vattnades i munnen.
Steakhouset blev det .....
Otroligt bra mat och god service!

T-bone stek, smälte i munnen. Mums! Stor var den också.

Willliam åt pizza

Några vid bordet. Vårat bord fick klart den bästa servicen. Riktigt glada servitörer.

Barnens dessert

Min mumsiga dessert, fick nästan plats med den och då kämpade jag.

Efter maten tog vi en kort promenad till " torget" där det tydligen var barnens dag.
Hela torget var fyllt med barn och skumm. 
Klart våra barn var tvungen att ta seden dit de kom.





En härlig dag med mycket bad och skoj.
En skada blev det tyvärr i dag och nästan en till .... Svärfar klämde handen mellan två dörrar. 
Så det blev lite omplåstring och bandage.
Sedan räddade jag Philip att bli helt kal på ryggen ...... Svärfar hade köpt "aloevera" som jag skulle smöja på hans rygg. Det visa sig vara hårborttagningsmedel (aloevera) till benen. Tur att mamma har bra luktsinne och drog honnom snabbt till dushen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar