lördag 12 februari 2011

Nu är jag ett år äldre

Dagen började med att Julia satt på mig i sängen (kl 6-7).
Hon hade alla sina dockor med sig, kuddar, filtar och nappar.
Det känndes som hela min säng var jätte liten.
Sprudlande glad satt hon och pratade och pratade. Fick stora kramar av Julia och dockorna.

Sedan kom Philip och William, det blev sång och pressenter.
Hadde önskat mig lite mera Tombow pennor ( Pysselpennor).
Fick en utprintad bild på en förpackning med olika sorters tyllar, som kommer med posten.


Efter frukost bar det i väg till staden Stockholm.
-6 gr och strålande sol, den nya snön gnistrade.
Inne i stan blev jag avsläppt utanför Ålens, jag skulle i lugn och ro, hitta en ny ansiktskräm
det var en av (pressenterna).
Jag gick runt och tittade och tittade, men det finns en helt hav med krämer.

Efter att ha studerats och ta massa " kretik" ålder, fnasig hud mm.
Så blev jag inte något klokare .....

Tillslut ..... blev det att jag bestämde mig, en ny serie.
Jag blir ju inte yngre, så det är bra att förebygga :)



Vi gick och myste med alla på affärsgatorna ..... vi gled in i en tygaffär på sveavägen.
Skulla ta några tygprover till ett kommande projekt, klä om sofforna.
Det blir tyvärr inte någon bild på tyget ........ är inplasstat på rulle till flytten.
Det blir nog bilder på färdiga resultatet senare.
Nöjda och glada gick vi med 2 stora rullar (20 meter) snyggt tyg, tjock möbeltråd och
symaskins nålar till grövre alster.
. Philip och William sammarbetade med en rulle och de lyckades faktiskt inte välta ner någon på vägen till bilen.

Restaurang besök blev det också ..... mätta, trötta och nöjda bar det i väg hem.

Nu blir det Melodifestivalen och mera mys.

1 kommentar: