fredag 3 juni 2011

Kryssning

I efter middag blir det kryssning till Mariehamn.
Men först en sen frukost, packa lite nödvändiga saker och sedan bär det iväg till lite affärer ( Biltema och IKEA) på väg till stan.
Vi passade även på att besöka en tygaffär, för att se om det fanns något tyg som passade/ billigt till ett av våra kommande projekt. Vi ska göra vindskydd till ute platsen. Skönt att ha till kalla vindar.


Ett neutralt tyg, " toffsarna" ska klippas bort.
En stor stuvbit i rosa och vitt. Kan bli en sommarklänning till Julia eller något till mig, vi får se.

Middag hos svärmor är bokad till kl 15, sedan båttur, här kommer vi.
Barnen är så spända, nu har det tittat på alla båtar som har kört förbi farmors fönster.
Bilen körde vi ombord på båten, vårat bagage är i hytten och vi upp till däck där det är strålande sol.
Nu är det ju så att "svenskar" och kryssning är ganska pinsamt tycker jag.
Vi hade det skojigt och barnen var nöjda och slapp ganska mycket pinsamheter.




Nöjda och glada passagerare.


Vi passade på att handla lite på båten. Barnen fick 40kr var att köpa godis för. De kom snabbt på att om de la ihop sin summa så fick de mycket mera och det fanns massa erbjudande, så att det fick maximalt med godis för sina pengar.Måste säga att när det gäller sådant samarbete är det en fröjd att vara förälder. Så, en hel bärkasse med godis fick följa med ut från affären.
Det var inte det ända som skulle följa med ut ur affären. Jag behövde påfyllning på min parfym. 
De hade inte " min vanliga" så det var bara börja leta.
 Parfym är en ända stor djungel om ni frågar mig, jag är lite mer sådan, att om jag hittar en parfym som jag gillar, så håller jag mig till den. 
Efter mycket letande, luktande och hjälp från hela familjen, hittade vi en. 
Påfyllning av cremer blev det också.



Lite händelser på båten:

På dansgolvet: en kvinna tog tag i W och skulle börja bugga med honom, han tittade bestämt på henne , blicken, att så gör man inte mot mig. Snopet för damen!

Baren: Efter mycket dansande blir men törstig, P skulle gå till baren och skaffa lite vatten till sig och sina syskon. Efter en stund kommer han tillbaka ( vi kan se honom från våran plats) jag vet inte var kön börjar. 

Bollhavet: fick sig en riktig omgång kan jag lova.

Buffén: 5 tallrikar glass åts av en 7 åring.

Till servitrisen: Du glömde min tallrik förra gången.

Kvällsmat: kan vi ha det hemma också,godis ( bottnades först med ostsmörgås).

Däck: Om det kommer en helikopter och ska landa på helikopter plattan får de stora killarna skynda sig och flytta på sig.

Spa: P +W till spa damen, vi tycker det är dåligt att ni inte har en badbassäng för barn.

Toaletten: Ett tjoande hörs från toaletten, då vet man att grabbarna tvättat och torkat ( lufttork) händerna.

Larm:  Kan meddela att larmet ombord fungerar också ........... för det provade den manliga delen i familjen.


Kan sammanfatta att det var en uppskattad tur för stora och små, barnen vill absolut åka fler gånger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar