fredag 17 juni 2011

Njuter

Idag njuter vi av att det regnar. Kan vara inne och skrota med gott samvete.
Barnen har sommarlov, här har det spelats Wii, lekts med lego, pärlar, byggt kojor i källaren (som de ska sova i  natt) och mycket annat smått och gott. Barnen leker tillsammans och jag hör skratt och lek.

Tvätt maskinen går varm, lika så strykjärnet. Plötsligt fick jag en idé (kände jag behövde en paus) ....

Jag fick för mig att jag vill sy en sommar klännig. Letade bland mina mönster. Hittade ett som tyvärr var gravid mönster. Tog fram några gravid klänningar och kjolar som ligger och skräpar ( har inte tänkt att använda dem något mer).  Jag sydde dem för flera år sedan,  gillar tyget, så med lite tankeverksamhet kan det bli bra. 
Jag gillar ju utmaningar, kan ju inte vara så svårt tänkte jag.
Här har det sprättats och klippts, jag tror faktisgt att det kan bli bra.
Vi får se om de går att använda det mönstret, om resultatet blir bra.

Kanske , kanske inte.......... kommer det bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar