torsdag 4 augusti 2011

Mot Dalarna

Då var det dax att åka vidare, mot Dalarna.
Min lillebror och fru har 30+30 års kalas.
Det bjöds på kräfter och pajer, mormor hade fixat pannkakor till barnen.




Jag hade bakat två sorter: morots- och vanilj cupcakes i stället för tårta.
Barne hittade nya kompisar som de lekte med, gick också matrunde till djuren med barnen.
Tack Calle och Sandra för en jätte trevlig kväll.
Måste ju bara berätta: Det var en tävling på kalaset, frågor om C+S, vem vann??? Jo det var JAG!
Snacka om flax, av 50 gäster så vann jag.
Kvälllen gick mot sitt slut även denna kväll.

På söndag morgon stog William och jag och hjälpte till att riva partytält. William ansvarade för att knipsa buntband på partytältet, min lillebror är "herr buntband".
När vi jobbat  färdigt var det operation " butta i Calle och Sandra i poolen" som barnen planerat.
Barnen och C+S badade och plaskade i det kalla vattnet. Min lillebror skulle skvätta vatten på mig, det slutade med att han lyckades bryta lillfingret. Det straffar alltid sig att bråka med storasyster :)
Efter en trevlig vistelse bär det nu hem. Att 9 dagar kan gå så fort, men nu längtar vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar