onsdag 28 september 2011

Vaniljbullar med mandelmassa

Idag är en sådan där dag, då jag bara måste baka lite bullar.
Alla borde få vardags lyx, att mötas i dörren av nybakta bullar.
Kommer ihåg själv när man kom från skolan och mamma bakat bullar.
 Man blev så där lycklig.
Mina barn utbröt ett tjoho, yes!
 Garanterat bullfrossa till mellis.


Vaniljbullar med mandelmassa, smasken!


Tips! Använd sparsamt med mjöl i degen och utbak när du bakar bullar. 
Finns inget som är mer deprimerande när man ska avnjuta en bulle , och så är den sådär torr.
I vaniljbullarna har jag smör, florsocker och riven mandelmassa.

Bullar ska serveras varma, fluffiga och med kall mjölk.

När jag ändå var i bakar tagen slängde jag ihop tekakor, som ska ätas till kvällsmat efter scouterna.

2 kommentarer:

  1. Mums! Vi vill också smaka.Du vet hur en bulle ska vara och smaka. Kramar ma och pappamma

    SvaraRadera
  2. Ååh, bullar... mums! Mandelmassa har jag inte haft i på länge, det får jag komma ihåg till nästa bullbak.

    SvaraRadera