onsdag 1 februari 2012

Lyx i vardagen

Idag har det varit en sån där lyxdag i vardagen:
  • Smärtfri morgon med barnen, ingen som satte sig på tvären.
  • Alla lämnade till skola och förskola.
  • William har jag lånat ut till en kompis efter skolan.
  • Philip är försädd med egen nyckel och mobiltelefon.
  • Jag åker in tilll Stockholm med varm bil, gps och hög musik.
  • Parkering hittades med en gång.
  • Trevlig frisör (färgning, klippning med extra hår masage, blev bla. min födelsedags present i år)
  • Den nya färgen på håret blev som jag ville.
  • Snygg klippning.
  • Tiden hade jag fortfarande på min sida, blev ett besök på Skärholmen.
  • Hittar födelsedagspresent till Mathias i första affären.
  • Snubblade in på Panduro, köpte söta stämplar och en Distress Ink dyna.
  • Handlade mat i en tom Willys
  • Hämtade en glad Philip från skolan i tid.
  • En glad Julia hämtade jag också.
  • Glad W och M har också kommit hem, 5 av 5 möjliga - inte värst

Då hoppas jag på en fortsatt lyxig eftermiddag och kväll också.
.......................................................

Kvällen bjöd på scouter med P och W.
Små friskt ute. Vi hadde genom gång av stormkök. Stekte pannkakor på stormkök. Smälte snö till diskvatten.

Undertiden fixade M och J med ett nytt innertak på gästtoaletten. Skar till gipsskiva. Nu har vi också några ventilations rör ( gamla) färre.
Varma mackor till kvällis. Vilken dag och kväll.


2 kommentarer: