måndag 16 maj 2011

Soffmys

Idag är det en månad sedan vi flyttade.

En slapp söndags eftermiddag ......
Langade in lasagnen i ugnen och bänkade oss i soffan för att se Harry Potter 2, barnen har sett den flera gånger , men jag har alltid missat den. Så nu har även jag fått se den .....

Bröderna Lejonhjärta sänds nu på tv, söndagar kl 19 som barnen följer, till det blev det glass frossa i min mormors gamla glass skålar.

Min mamma har sparat min mormor glass skålar, som jag fick för ett tag sedan. Jag minns när vi var mindre och besökte min mormor på middag. Efterrätten som serverades i de höga, tjock glasade glass skålarna med höga skedar , glass, grädde och hem kokt hallonsylt eller hjortron sylt. Smaskens!

Mina barn tyckte de var så fina skålar ..... jag fick berättat om min mormor och minnen,
Då säger William: Men mamma, saknar inte hon de här skålarna, (jag förklarad och påminde honom att hon är ju i himlen) Jag tycker hon var snäll som gav oss dem. För vi gillar dom här, dem ska vi äta mycket glass i. Vi behöver nog skålarna bättre, konstaterade han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar